Klantcase - GIP
De klantervaring van Gilde van Interim Professionals
De klantervaring van Gilde van Interim Professionals

“Bij de halfjaarlijkse SNA-audit ondersteunt en adviseert Backofficebureau mij volledig. Ik heb er geen 'gedoe' meer aan."

Vrijblijvend kennismaken?
Kennismaking

Tijdens een vrijblijvend gesprek met een van onze ervaren collega's gaan wij in op de situatie waarin jij je bevindt. Na dit gesprek heb je een goed beeld van wat samenwerken met Backofficebureau inhoudt: de voordelen, mogelijkheden, het online systeem en de kosten.

Verplichte velden

Sinds april 2020 werken Backofficebureau en Gilde van Interim Professionals, ook wel GIP Detachering, met elkaar samen. Wij spraken af met oprichter en directeur Bert Sikken om te horen hoe hij de samenwerking met Backofficebureau ervaart.

GIP Detachering is een detacheringsbureau dat werkt vóór en mét interim professionals in de financiële sector en zakelijke dienstverlening. Grote banken zijn bijvoorbeeld opdrachtgevers. En de medewerkers die via GIP aan het werk gaan, zijn met name hypotheekadviseurs en financieel specialisten. Die veelal hybride werken bij klanten door heel Nederland. Voordat Bert GIP Detachering oprichtte, werkte hij zelf bij een detacheringsbureau. Dit smaakte naar meer, maar dan voor zichzelf. Hij richtte GIP Detachering op. Een relatief klein bureau dat zich onderscheidt door de persoonlijke aanpak. Dit is GIP Detachering nog tot op de dag van vandaag.  

Het oorspronkelijke plan was om de loonadministratie bij de accountant onder te brengen

In de opstartperiode volgde Bert bij de ABU een opleidingsdag. Tijdens deze dag werd hem de volgende vraag gesteld: ga je de backoffice zelf doen of ga je het uitbesteden? Daar hoefde Bert niet lang over na te denken. Zijn kracht ligt bij het contact met mensen, niet bij de bijbehorende zaken. In het startershandboek dat hij van de ABU had gekregen vond hij de contactgegevens van Backofficebureau. Hij sprak af met salesmanager Sander Adams en zo ging het balletje rollen. 

Het oorspronkelijke plan van Bert was om de loonadministratie en het HR-deel bij zijn eigen accountant onder te brengen. Na wat gesprekken bleek dat de accountant niet alle inhoudelijke expertise in huis had als het gaat om tijdelijke contracten. Bert besloot de mogelijkheden te bespreken met Sander. "Backofficebureau zit vooral op het maken van contracten en op juridische kennis: wat mag wel en wat niet? Ook weet Backofficebureau veel over cao’s en wat er aan wet- en regelgeving voortdurend verandert. Daar lag mijn eerste behoefte. Een tweede behoefte was die van de urenregistratie. Dit moest goed geregeld zijn. Beide is bij Backofficebureau uitstekend geregeld, dat was voor mij een verrassing", aldus Bert.

"De tijd die ik door Backofficebureau overhoud, kan ik besteden aan dingen die ik leuker vind en beter kan."

Spannend om los te laten

Op de vraag of Bert het lastig vond om de hele backoffice los te laten antwoordde hij als volgt: “Ja, daar was ik heel bang voor. Ik dacht dat jullie gericht waren op grotere aantallen en daarom zorgde het uitbesteden absoluut voor aarzeling. Aan de andere kant had ik ook zoiets van: we gaan het gewoon proberen en dan gaan we wel zien hoe het werkt. En ik had destijds na de gesprekken met Sander en later met Pascal en Bente van zijn team wel het comfort om het aan te durven. Er zijn korte lijnen, dat vind ik erg belangrijk. Daarbij speelde ook mee dat Backofficebureau in mijn vestigingsplaats Barneveld zit. Ik dacht, als het echt niet goed gaat, dan rijd ik desnoods wel naar het kantoor en dan gaan we het oplossen.”

Bert ziet Backofficebureau echt als een partner, maar wel eentje op de achtergrond. De opdrachtgevers en medewerkers van GIP Detachering weten dat de backoffice uitbesteed is. Als medewerkers vragen hebben, bijvoorbeeld over de urenregistratie of verlof, dan weten zij bij wie ze terecht kunnen. 

Waarom kiest GIP voor Backofficebureau?

“Backofficebureau heeft alle expertise in huis. Er is altijd iemand aanwezig met operationele en juridische kennis. Daarnaast neemt het mijn gehele loonadministratie over, dat is voor mij ontzettend handig. Backofficebureau betaalt de salarissen en ik betaal die terug. De expertise hoef ik daarom niet zelf in huis te hebben. Wat voor mij ook heel belangrijk is, is dat Backofficebureau een portal heeft waarin mijn medewerkers onder andere hun werk- en verlofuren bij kunnen houden. Hetzelfde geldt voor het maken van contracten en alles wat daarmee te maken heeft. De tijd die ik door Backofficebureau overhoud, kan ik besteden aan dingen die ik leuker vind en beter kan. Ook zijn er altijd korte lijntjes, dat is fijn", zo vertelde Bert.

"Ik heb wel eens discussie met mijn accountant over de kosten van het uitbesteden aan Backofficebureau. Wat dat me nou oplevert? Voor mij is dit duidelijk."

Halfjaarlijkse ondersteuning bij audit SNA-certificering

GIP Detachering beschikt over een SNA-certificering. Met dit keurmerk toont het aan een betrouwbare partner te zijn voor opdrachtgevers. "De SNA-certificering is belangrijk voor mij en mijn bedrijf. Daar ben ik enorm bij geholpen door Backofficebureau en nog steeds. Bij de halfjaarlijkse SNA-audit ondersteunen en adviseren ze mij volledig. Daar zit inmiddels ook echt de meerwaarde van Backofficebureau. Ik heb er geen ‘gedoe’ meer aan, Mandy van Backofficebureau zet alles voor mij klaar. Dit is er zeker eentje die mij bindt aan Backofficebureau."

Bert: “Ik heb wel eens discussie met mijn accountant over de kosten van het uitbesteden aan Backofficebureau. Wat dat me nou oplevert? Voor mij is dit duidelijk: 1. de portal: die is gewoon nodig, 2. salarisadministratie: dat kan en wil ik niet zelf doen en 3. de SNA-audit: als ik dat zelf moet doen, kost dat mij veel tijd."

Sander
Salesmanager Sander Adams over de samenwerking met GIP Detachering

“Vanaf het begin ben ik in contact geweest met Bert. Bert was werkzaam bij een detacheerder in de financiële sector en was van plan zelf een detacheringsbureau te starten. In eerste instantie wou hij de administratieve taken zelf gaan doen, maar zocht een partij die hem kon ondersteunen met wet- en regelgeving. Uiteindelijk hebben we Bert geholpen met de stap naar juridisch werkgeverschap. De contactmomenten met Bert zijn prettig. Wij zijn erg tevreden over de samenwerking!“

Wil je kennismaken en meer weten over de dienstverlening van Backofficebureau? Via onderstaande button plan je gemakkelijk een afspraak in.

Nodig me uit voor een kop koffie
Afspraak maken

Een goed gesprek met iemand die alles weet over onze dienstverlening. Moeilijke vragen? Een aanbod vergelijken? Daag ons uit! Direct sparren dus, dat mag je van ons verwachten.

Verplichte velden