Klantcase - EasyWork Groep
De klantervaring van EasyWork Groep

De klantervaring van EasyWork Groep

“We zijn meer partners dan dat ik het gevoel heb dat ik klant ben.”

Vrijblijvend kennismaken?
Kennismaking

Tijdens een vrijblijvend gesprek met een van onze ervaren collega's gaan wij in op de situatie waarin jij je bevindt. Na dit gesprek heb je een goed beeld van wat samenwerken met Backofficebureau inhoudt: de voordelen, mogelijkheden, het online systeem en de kosten.

Verplichte velden

Uitzendorganisatie EasyWork is in 2016 begonnen in Lunteren. In 7 jaar tijd zijn daar vestigingen in Bennekom, Veenendaal en heel recent een gloednieuw kantoor in Barneveld bij gekomen. Reken daar 17 mensen eigen personeel bij, dan kan je niet anders concluderen dan dat de groei er goed in zit. Reden waarom EasyWork zich in de regio zo snel uitbreidt, ligt simpelweg in het feit dat alle werkactiviteiten waar de uitzendorganisatie medewerkers voor vindt in deze regio geconcentreerd zijn. Het zijn vooral de logistieke en productiebedrijven waarin EasyWork veel mensen aan een baan helpt. 

Bob van den Hudding, mede-eigenaar EasyWork Groep: “Maar net zo goed regelen we voor een bedrijf in de groenvoorziening 5 extra mensen of een metselaar aan een nieuwe opdrachtgever. Wij gaan geen uitdaging uit de weg. Het is bij ons heel breed. Maar voelen ons met name heel comfortabel bij het werken voor en met bedrijven in de buurt. Hier hebben mensen dezelfde mentaliteit en is er nooit twijfel of afspraken worden nagekomen, dat doe je gewoon. Dat zit in je opvoeding.”

Klantervaring EasyWork

Logische vervolgstap om zelf werkgever te worden via Backofficebureau

EasyWork werkte in eerste instantie samen met Jigler voor de werving en selectie van uitzendkrachten. Jigler verzorgde het contractbeheer en de verloning van de medewerkers en de facturatie van de klant. EasyWork liep daardoor toen zelf geen ziekte- en debiteurenrisico. Daarnaast kon het vertrouwen op de certificeringen van Jigler.  

Bob van EasyWork: “In de begintijd van EasyWork deden we ook veel met seizoenwerkers, net als zoveel uitzendbureaus. Dat deden we in die tijd onder de naam en vlag van Jigler. Dat we nu de focus hebben op logistiek en productie is een bewuste keuze. Het kwam steeds vaker voor dat mensen die in productiewerk terechtkwamen om de periode naar het nieuwe buitenseizoen te overbruggen, daar wel in wilden blijven werken. Het hele jaar door werk kunnen aanbieden nam bij EasyWork de overhand. Vooral omdat we kwaliteit leverden. Logische vervolgstap was om met hulp van Backofficebureau zelf werkgever te worden. Bovendien kunnen we nu ons merk EasyWork in de markt zetten. Eigen werkgeverschap betekent dat we nu zelf gecertificeerd zijn, bijvoorbeeld voor de NEN. De risico’s van onder andere verzuim die bij werkgever zijn horen, kunnen we inmiddels beter zelf dragen dan toen we klein waren.”

“Het gaat echt heel goed en dat komt omdat wij naar een samenwerking toe zijn gegroeid die voor beide partijen goed werkt. Ik geloof heel erg in partnership op dat gebied.”
Klantervaring EasyWork

We hebben de keuze gemaakt om niet àlles zelf te gaan doen

Bob van EasyWork: “Alles helemaal zelf doen hebben we doorberekend en na wikken en wegen hebben we besloten om dat toch maar niet te doen. De ontzorging op het administratieve HR-vlak door Backofficebureau zorgt ervoor dat wij onze volledige focus kunnen houden op waar onze kracht ligt. Backofficebureau zorgt daarbij voor een stabiele basis. En anders hadden we zeker 4 man/vrouw eigen personeel extra aan moeten nemen die de verloning van al die uitzendkrachten en facturen verzorgen. Dat vele werk hebben we nu geen omkijken naar.

Daarbij komt dat alles via Backofficebureau gewoon goed geregeld is. In de basis is het natuurlijk het belangrijkste dat al die mensen die via ons werken hun geld correct en op tijd krijgen. En uit eigen ervaring kan ik zeggen: dat is in al die jaren nooit verkeerd gegaan. In de beginfase hebben we last gehad van wat kinderziektes met elkaar, daarin moesten we elkaar vinden. We zijn naar mijn mening meer als partners gaan samenwerken. In plaats van dat ik het gevoel heb dat ik klant ben bij Backofficebureau. We hebben vaste contactpersonen bij Backofficebureau, meestal Pascal en Mike. Zo’n vaste contactpersoon die alles oppakt, dat werkt prima voor ons.

“Uiteindelijk heb je natuurlijk hetzelfde doel: wij hopen een goede dienstverlening af te kunnen nemen en Backofficebureau wil een goede dienstverlening kunnen verlenen."
Klantervaring EasyWork

Dankzij Backofficebureau kunnen wij ons focussen op de groei van onze organisatie

“Logisch dat in dit geval Backofficebureau er ook geld aan moet verdienen. Ik vind het helemaal niet erg dat we nu een iets hogere prijs betalen dan wanneer we de HR-administratie helemaal zelf moeten doen. Als zo’n proces met elkaar heel goed loopt dan moet je koesteren wat je hebt. In plaats van alleen maar denken aan geld. Bij EasyWork moeten we er nu gewoon voor zorgen dat we een x-aantal uitzendkrachten extra van werk voorzien om dat te compenseren.

Dankzij Backofficebureau kunnen wij ons nu echt focussen op de groei van onze organisatie. Mijn ervaring is dat het echt heel plezierig werkt. De tijd die je anders bezig bent met het draaien van lonen en het aansturen van administratieve medewerkers gebruiken we nu voor het vinden van nieuwe klanten, regelen van auto’s, noem het maar op.”

Over EasyWork

Bob van EasyWork: “In de begintijd van EasyWork was het vooral flink gas geven. 3 jaar geleden hebben we bepaald welke route we met onze uitzendorganisatie wilden. Wat willen we wel en vooral niet? Welke medewerkers willen we aan ons binden en hoe dan? Wat is ervoor nodig om ons bedrijf te professionaliseren? Onze organisatie weet nu heel goed wat het wil, namelijk een totaalservice bieden aan onze uitzendkrachten, om het ze zo makkelijk mogelijk te maken.

We geloven er bij EasyWork namelijk in dat als het werk inhoudelijk leuk is, je een klik hebt met het bedrijf waar je voor werkt én de randzaken ook nog eens goed geregeld zijn je geen reden hebt om te vertrekken. Bij die randzaken moet je denken aan goede huisvesting waar medewerkers bij elkaar kunnen wonen. En transport zodat medewerkers met elkaar heen en terug naar hun werk kunnen rijden. EasyWork heeft een modern eigen wagenpark in de zwarte-gele huisstijl met eigen fietsen en wel zo’n 100 auto’s. Het zorgt ook voor nette bedrijfskleding zodat de medewerkers dagelijks netjes en verzorgd op de werkvloer verschijnen.

Belangrijk vinden we het dat we de mensen die via ons werken ook persoonlijk kennen. Voor elk bedrijf hebben we daarom een vaste accountmanager benoemd die zowel contactpersoon is naar de klant als voor de uitzendkrachten die daar werken. Zo kunnen we snel schakelen als er vragen zijn. En we vinden het belangrijk dat je op een andere manier ook een band met elkaar krijgt dan dat je alleen werkgever en werknemer bent. Dus dat je weet dat iemand in het weekend graag een potje gaat voetballen, of een broer in de buurt heeft wonen. Dat soort dingen. Dat persoonlijke zorgt voor verbinding. En dus dat een medewerker niet naar een van die andere 10.000 uitzendbureaus stapt als hij of zij op werkgebied een andere uitdaging zoekt.”