Uitzendorganisatie EasyWork is in 2016 begonnen in Lunteren. In 7 jaar tijd zijn daar vestigingen in Bennekom, Veenendaal en heel recent een gloednieuw kantoor in Barneveld bij gekomen. Reken daar 17 mensen eigen personeel bij, dan kan je niet anders concluderen dan dat de groei er goed in zit. Reden waarom EasyWork zich in de regio zo snel uitbreidt, ligt simpelweg in het feit dat alle werkactiviteiten waar de uitzendorganisatie medewerkers voor vindt in deze regio geconcentreerd zijn. Het zijn vooral de logistieke en productiebedrijven waarin EasyWork veel mensen aan een baan helpt.
Bob van den Hudding, mede-eigenaar EasyWork Groep: “Maar net zo goed regelen we voor een bedrijf in de groenvoorziening 5 extra mensen of een metselaar aan een nieuwe opdrachtgever. Wij gaan geen uitdaging uit de weg. Het is bij ons heel breed. Maar voelen ons met name heel comfortabel bij het werken voor en met bedrijven in de buurt. Hier hebben mensen dezelfde mentaliteit en is er nooit twijfel of afspraken worden nagekomen, dat doe je gewoon. Dat zit in je opvoeding.”
Over EasyWork
Bob van EasyWork: “In de begintijd van EasyWork was het vooral flink gas geven. 3 jaar geleden hebben we bepaald welke route we met onze uitzendorganisatie wilden. Wat willen we wel en vooral niet? Welke medewerkers willen we aan ons binden en hoe dan? Wat is ervoor nodig om ons bedrijf te professionaliseren? Onze organisatie weet nu heel goed wat het wil, namelijk een totaalservice bieden aan onze uitzendkrachten, om het ze zo makkelijk mogelijk te maken.
We geloven er bij EasyWork namelijk in dat als het werk inhoudelijk leuk is, je een klik hebt met het bedrijf waar je voor werkt én de randzaken ook nog eens goed geregeld zijn je geen reden hebt om te vertrekken. Bij die randzaken moet je denken aan goede huisvesting waar medewerkers bij elkaar kunnen wonen. En transport zodat medewerkers met elkaar heen en terug naar hun werk kunnen rijden. EasyWork heeft een modern eigen wagenpark in de zwarte-gele huisstijl met eigen fietsen en wel zo’n 100 auto’s. Het zorgt ook voor nette bedrijfskleding zodat de medewerkers dagelijks netjes en verzorgd op de werkvloer verschijnen.
Belangrijk vinden we het dat we de mensen die via ons werken ook persoonlijk kennen. Voor elk bedrijf hebben we daarom een vaste accountmanager benoemd die zowel contactpersoon is naar de klant als voor de uitzendkrachten die daar werken. Zo kunnen we snel schakelen als er vragen zijn. En we vinden het belangrijk dat je op een andere manier ook een band met elkaar krijgt dan dat je alleen werkgever en werknemer bent. Dus dat je weet dat iemand in het weekend graag een potje gaat voetballen, of een broer in de buurt heeft wonen. Dat soort dingen. Dat persoonlijke zorgt voor verbinding. En dus dat een medewerker niet naar een van die andere 10.000 uitzendbureaus stapt als hij of zij op werkgebied een andere uitdaging zoekt.”